Rezeki Allah s.w.t itu LUAS..Jangan pernah putus asa. Usaha selagi mampu, ada yang akan membantu ...

Makna kecantikan dari berlainan negara...


Gambar hiasan je ni..:)

Assalamualaikum n holaa
wah berseri2 muka tu..knapa ek???
ada apa2 yg menggembirakan yg boleh dikgsi bsama bella ke??
nak juga taw kan..:face64:

korg sihat?? dh mkan??
kalau blum jom la Bella belanja makan..tapi
byar sndri la yer..hehe

Dari tajuk entri tu apa yg korg pham?
makna kecantikan dari berlainan negara..
Sebenarnya mmg byk sgt mkna kecantikan ni kan..
ye la cantik tu sesuatu yg abstrak
n manusia sgt suka kecantikan..btul x???angkat ketiak cpat..hehe

:88:Negara Jepun
Bagi penduduk negara Jepun ni, mereka rasakan kulit adalah kunci kecantikan. Sememangnya, kulit2 mereka juga putih gebu kan..Hal ini kerana, mereka mengamalkan collagen dlam kehidupan seharian. Selain itu, mereka juga mempunyai kulit yg sgt cntik. So, kulit n rambut adalah lambang kecantikan bg mereka..

:88:Burma & Thailand
Kecantikkan mereka pula apabila mereka mempunyai leher yg panjang seperti zirafah. Mereka akan memakai gelang di leher seawal usia 5 thun lgi..wah wah..smpai cam tu..Berat gelang tu adalah 10.5 kilo..brat x??hehe..

:88:Iran
Mempunyai hidung yg mancung adalah cantik bg mereka.Jadi, mereka akan buat apa saja untuk memancungkan hidung termasuk pembedahan plastik..

:88:Ethiopia
Tapi bagi orang Ethiopia pula mereka merasakan bekas luka cakar tu adalah cantik..Unik n pelik kan?? Kalau bella mmg nangis la..hehe..Mereka akan buat kesan cakar tu sejak kecil lagi...

:88:Paris
Siapa xtahu Paris adalah dunia fesyen?? Ha,,mmg best p Paris.(cakap cam pernah p Paris ja.) haha..Langsing, anggun, berkelas adlah simbol cantik tuk orang2 paris. Sesuaila kan dgn gelaran dunia fesyen..Yg menariknya mereka akan kelihatan sgt cantik masa usia 60 tahun.

:88:Mauritania
Siapa kata gemuk itu xcantik? Angkat kaki cpat..hehe..Bagi wanita2 di bahagian Afrika Barat ni,, "Big is Beautiful"...Besar itu sexy berbanding yg langsing..Lelaki2 di sana lebih suka pada yg tembam2..untungla..:)

so, makna cantik bagi org malaysia plak?
apa?
jom la kongsikan

Terima kasih kerana sudi baca n komen entri ni..:)

13 mari menari bersama Bella:

Nur Aischa said...

wahh yg tak sangka tu dkt ethiopia, mmg tak sanggup nak kena cakar2 tu. isk sakitnya.. yg mauritania pun mereka suka prempuan berbadan besar ya?? sronoklah org kat sana..haha tp kecantikan tu mmg subjektif.

budax gilax said...

leher macam zirafah ? kelakar jepp :D

AinulYusop said...

peliknya. haha tapi bestlah :)

Cik tikah said...

uh... mcm tuh plak. bru taw :)

Bella Roast Almond said...

hahaha...unik n plik la kan..

Jia Nur Fizza said...

info yang menarik..=)

Lily Suhaili said...

Hahaha penah bacaaaa !
So Bella. sila la jadi zirafah. :P

starzieti said...

suka orang jepun n korea. kulit dorang cantik sangat. gebu je. :)

orang malaysia cantik sebab rambut hitam berkilat je. :D

syahirooAhmad said...

Ouhh ... lain negara lain cara...

Yana yani said...

malaysia terkenal dengan budi kot.hehhe

Bella Roast Almond said...

Malaysia the best la..:)

Alifah Pandy's said...

xtaw plak . sya bukan pntingkan cntik . asal muka brsih . haha . #adaka patut ? :p

Bella Roast Almond said...

muka bersih maka cntik la..hehe..:)

copyright 2011 @ All right reserved by Iman Nabella