Rezeki Allah s.w.t itu LUAS..Jangan pernah putus asa. Usaha selagi mampu, ada yang akan membantu ...

Ciri-ciri jadi menantu kesayangan



Assalamualaikum
kakak2, adik2, abg2, pak cik2, mak cik2, tok2, tok wan2
n sewaktu dgnnya la..
korang sgt2 sihat x?? Alhamdulilah bgus la cam tu.
Bella pn sihat sgt..:)

Tiba2 t'pkir nak uat entri psal menantu yg dpat amik hati mak n bapak mertua..
Tapi bukan bmksud bella nak kawen dh ok..no no
kalau dapat fmly mertua yg sporting xpa la.
kalau dpat yg agak cerewet cikit cam na???
ha..kena la sbar byak kn..:94:
jom la usha cikit tips kat bawah ni..:)

:u:Rajin n pandai masak
Knapa rajin? n perlu pndai msak? ha...ni for girl taw..mstila mertua korg nak tgok boleh ke masak tuk anak kesyangan dia..ye x..kalau xbrapa pndai masak pun at least rjin nak mencuba tuk msak pn dah bgus sgt...mertua tgh tick ciri first korg tuu,,:)

:u:Rajin mengemas
Apa ni bersepah2 rumah..rumah org ke? rumah tikus ni? haa sedihnya kalau kena tegur mcam tu..malu ooo...So, rajin2 kan la diri korg tu bangun dari tido n mengemas apa yg patut..mertua tgok pn sdap mata memandang..xserabut mata n otak dia..eh mertua tick lg ciri kedua korg..:)

:u:Pandai berbual
Apa ni maki2 org,..haih..skit telinga mertua korg dgr..jgn la buat mcam tu..xsdap didengar n dipandang taw..mertua korg mesti pkir "ini ke org yg nk jga anak n cucu aku nnti"..hhoho...ckap la dgn sopan..n mertua ni sgt suka kalau kita pndai berbual dgn diaorg..guna la topik2 yg dekat dgn mreka..jgn la tiba2 cita psal bola m.u..haha..:)

:u:Bawa buah tangan
Ada org yg suka buat mcam ni ada jgak yg bkn xsuka tapi t'lupa ja..hehe..kalau dah tahu nak p umah bakal mertua or mertua korg tu ringan2 kan la tngan bawa buah tangan kat diaorg.. beli la roti ke, biskut ke, buah-buahan ke, makanan ke,,yg menyenangkan diri korg ok..girl n boy need to do this ok..Ala, mertua korg tick lagi tu...bertuahnya..:)

:u:Ikhlas
N the last one is ikhlas..Apa pun yg korg buat tadi mestila ikhlas..Jgan buat sbab terpaksa plak..ye la dah syg kat anak mertua korg tu ja..syg la seluruh keluarga dia kerana korg akan menjadi sebahagian dari keluarga dia jgak..:) Mertua korg akan nmpak keihlasan korg tu taw..So, jgn la bpura-pura plak...xbest la cam tu kn..

:h:
Hormat la mertua mcam mana kita hormat parents kita

Terima kasih kerana sudi baca n komen entri ni..:)

5 mari menari bersama Bella:

Nur Aischa said...

wah tips2 yg bagus ni. hehe thanks sudi shareya kak :D

Anonymous said...

gtai nk kwen niii
huhu..he

Lily Suhaili said...

Ni yang tetiba rasa nak kawen ni. hahahahaha :p

Lily Suhaili said...

Ni yang tetiba rasa nak kawen ni. hahahahaha :p

Bella Roast Almond said...

hahah..jom kawen

copyright 2011 @ All right reserved by Iman Nabella