Rezeki Allah s.w.t itu LUAS..Jangan pernah putus asa. Usaha selagi mampu, ada yang akan membantu ...

Roomate pemalas!!!!! oh noo



Assalamualaikum n hola kawan2
lamanya xpost apa2..
xsmpat la..ni pun tgah curi2 masa..
3 ari baru2 ni bella pergi ngri sembilan sbab ada seminar.
pnat tapi best..
lupa plak kan nak tnya,,
korang cihat x??? alhamdulilah Bella baru baik dari selsema..
ok la Bella nak buka topik sikit.
Roomate pemalas:face49:
Korang ada masalah mcam ni x???
Ada? Xada?
ok la
Jom tengok apa yg korang boleh buat bila menghadapi romate macam ni..:)

:65:Bincang baik-baik
Perkara ni la paling utama yg korang kena buat..Mula2 bincang dulu msalah yg korang hadapi ni..Cakap dgn romate korang baik2..Minta dia pun tlong korang kemas blik,sapu smpah, buang smpah n sewaktu dgnnya la..jgn ckap perli2 lak ok..

:65:Bahagikan tugas
Korang boleh juga guna sistem msa kat sek dulu. Buat satu jadual kmas blik..ari ni korang sapu sampah..esok plak romate korang..so,,sama2 buat kerja kan?? xda la nak terasa hati mcam blik tu korang sorang ja yg tido..:)

:65:Buat baik
Agak2 da x yg boleh terima cadangan ni? korang buat2 la seolah-olah korang buat amal dgn romate sndri..bgus jgak kan??hehe..boleh dpat pahala tpi jgn xiklas sudah..:)

Romate ni mcam2 jenis..sbar je la..
yg penting korang happy dgn romate n ciptakan suasana yg gembira
tahu knpa??

bila satu hari nanti korang akan pisah dgn romate korang tu, korang akan rsa sedih sgt
percayalaaaa

Terima kasih kerana sudi baca n komen entri ni..:)

3 mari menari bersama Bella:

Nur Aischa said...

bagus ni, tips yg baik. nanti nak cuba lah bila dah sambung bljr nanti. hehehe

Bella Roast Almond said...

gud luck.:)

yura said...

best la tips ni... kalo ader maslh gak tak tahu la kan... :)

copyright 2011 @ All right reserved by Iman Nabella