Rezeki Allah s.w.t itu LUAS..Jangan pernah putus asa. Usaha selagi mampu, ada yang akan membantu ...

oh noo!! 'crush' pada kekasih 'besfrenz'???


Assalamualaikum n holaa suma
korang dah tgok tajuk entri ni kan??
so, apa yg tengah muncul dlam fikiran n hati korang?
apa? prnah jadi mcam ni kat korang?
xpa2 rlax luu..
Cini Bella bagi tips ckit mcam na nak alihkan perasaan tuu kat kekasih besfrenz korang sndiri..


:41:simpan dlam hati n jgan smpai besfrenz korang tahu perasaan korang kat kekasih dia tuu..
bkan la nak dikatakan slah korang sbab jtuh ati kat kekasih besfrenz korang tuu tapi tak kan
nak bagitau kawan korang kn??snggup ke ptus kwan?? snggup ke korang dituduh perampas
kekasih besfrenz sndiri??? xkan...? so, pendam sja rhsia tuu sorang2..jgan gtaw sapa2 pun.

:62:habiskan masa dgn teman2 lain
luangkanla masa yg ada dgn kawan2 korang yg lain juga..skali skala korang kena cari kwan lain
yg boleh hiburkan hati korang..sekuat mana pun seseorg tu, ada kala dia akan jatuh juga..so,
cari la kawan yg boleh ada bsama korang waktu gembira dan sedih tapi jgn pula menjauhkan
diri dari besfrenz korang tu trus.

:42:menyanyi
menyanyi ni actually bleh melegakan kita dari sebarang kerungsingan. so, korang cari la lagu2
sedih atau gembira yg boleh buat korang lupa kan kekasih besfrenz korang tuu @ dgar lagu yg
boleh memberikan kamu semangat semula..

:23:aktiviti positif
lakukan la aktiviti yg boleh membuatkan kamu lupa perasaan cinta tuu..Cnth: shopping,
bercuti, berhibur, pergi salun dll.. jgan biar diri korang duduk dalam kesedihan sbab korang
akan rasa cinta tuu bertambah2 dan menyakitkan sbab korang xdpat memiliki cinta tuu...

:h:menonton filem
apa kata kalau korang cari n tonton filem yg berunsur cinta tiga segi..bayangkan korang ada
kat tenpat besfrenz korang..apa yg korang akan rasa kalau besfrenz korang lak buat macam
tuu kat korang?? Berfikirlah rasional..yg baik jadikan contoh n yg buruk jadikan sempadan.
amik iktibar dari tontonan korang taw...


:37:apa2 pun yg kita nak buat kita kenala fikir ttang org lain juga.
boleh pentingkan diri sendiri tapi tengok juga pda situasi tuu..
:63:truskan twink twink...daaaa

Terima kasih kerana sudi baca n komen entri ni..:)

2 mari menari bersama Bella:

Bebby NoLurb said...

wahh..bes entri..hehe :)

Bella Roast Almond said...

tq..twink twink

copyright 2011 @ All right reserved by Iman Nabella