Rezeki Allah s.w.t itu LUAS..Jangan pernah putus asa. Usaha selagi mampu, ada yang akan membantu ...

Apa tersurat dan tersirat ni???


Assalamualaikum n holaa
tengah makan?tengok tv?men game? bw?hehe
sibuk ja Bella ni kan3..
apa2 pun korang buat moga hepy2 yaa..
Bella nak share dgn korang sikit tentang perempuan!!
Bella pernah dengar lelaki cakap ppuan ni susah btul nak paham
Nak apa tah? tanya solan pelik2? ishh xpham laa
mesti ada di antara lelaki yg cakap kat awek dia 'gtaw la tersurat xperlu nak tersirat2??'
Ada korang pernah kena cam ni?hehe..
Apa2 pun jom tengok pertanyaan si gadis n apa maknanya tu???


Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.

Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nakmasak, basuh kain-baju lagi…
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla…
Makna tersembunyi: Hish… I rasa macam minat sesangat kat you la… Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

Dah kan?tu la perempuan..Ada gadis2 yg setuju x?

Kalau x sila angkat tangan..

:face54:

Terima kasih kerana sudi baca n komen entri ni..:)

2 mari menari bersama Bella:

aRa ❤ aFiq™ said...

hehe.. t na tnye pkwe ara cm2 la.. ntah phm kew ta.. =="

Bella Roast Almond said...

hehe..tnya jgn x tnya

copyright 2011 @ All right reserved by Iman Nabella